tisdag 24 juni 2014

CCMC - Familjen Nereid - Gen. 0 - Del 9

Välkommen tillbaka till min egen utmaning Crazy Challenge Mashup Challenge! Den går ut på att man ska ta sig igenom tio generationer med tio barn i varje, som en 100 baby challenge-legacy, där varje generation representerar en färg, som en rainbowacy och arvingen väljs ut baserat på hens gener som i en perfect genetics challenge. Något ofärdiga och otydliga regler finns här.


När vi lämnade familjen Nereid var Maira och Rang på semester i Egypten och gifte sig där. Nu ska vi se vad som har hänt sedan dess.
Vintern kom till Isla Paradiso.

Jag vet inte var denna stad ligger på kartan men var säker på att den låg på varmare breddgrader.

Jag har laddat ner en ny ljussättningsmod. Den gör spelet väldigt fint.

En suddig brevbärare kom och lämnade post.

Maira tryckte in en tallrik med sallad i armhålan och födde en alien!

Och här kommer en ny facehugger!

Sedan tog Maira och Rang och ringde varandra. De kan väl inte vara utan varandra en enda sekund nu när de är gifta.

Nej Maira, nu är du på land. Inte dyka här.

En till suddig NPC. Den här gången en reparatör.

Men visst är han vacker?

Får jag introducera herr Snögubbe.

"Gnägg"

Jag har dåliga nyheter bruttan. Du har missat sommaren.

"Är det verkligen en riktig utomjording där inne?"
"Jajamän"
När exakt blev jorden infekterad av aliens?

"Du är ful och har stenar som ögon"
Det finns ingen anledning att förolämpa herr Snögubbe, Maira.

Herr Snögubbes närvarande blev kortlivat.

 Och här ser vi ...jag har glömt hans namn...  Neso ha ett snöbollskrig ensam.

 Hallå. Nu verkar magen skola spräckas öppen igen.

 "Åh nej hur ska vi göra det här??"
"Jag vet jag får panik! Stegen är ju helt dammig!"

"Så nu är den dammad. Jag tar och lagar lite mat är du hungrig, Cymo?"
"Nja, jag går och leker lite grann"

Maira födde två aliens misstänksamt lika vanliga bebisar. Den första fick nereidnamnet Iaira.

Och den andra Eudora. Nej vänta det är nog tvärt om. Ja ja, jag tror jag minns namnen rätt och någon av dem har något namn... Och den andra har det andra... Hmm okej hej då. Vi ses i nästa del av CCMC - Familjen Nereid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar