tisdag 3 januari 2012

Olympus - En heroisk legacy. Generation 1

I The Sims 3 har jag spelat med en familj i cirka ett halvår nu, en legacy-utmaning för att vara exakt C: Familjen heter Althaea och bor på tomten Olympus där hela utmaningen ska utspelas. Just nu är jag på generation fem, alltså borde det ta ännu ett halvår att spela klart utmaningen då jag nått tio generationer. Med brist på roligheter på den här bloggen tänkte jag dela med mig lite av den här legacyn C: Ett fotoalbum med familjen kommer C:

Temat på min utmaning är grekisk mytologi. Det är jätteroligt att spela med ett tema. Man vet precis vad man ska döpa simmarna till osv. Innan jag ens hade börjat spela så hade jag sex generationer planerade, precis vad alla skulle heta, vilka kön på barnen, till och med vilka egenskaper de skulle ha. Men i alla fall här kommer en sammanfattning av den första generationen:


Startsimmen hette Eurynome. Trevlig namn som ingen kan uttala... Hon är döpt efter en havsnymf som enligt den pelisgasiska (whatever that is...) skapelsemyten skapade världen och är alltets gudinna och allting kommer från henne. Huursomhelst... Hon gifte sig med Christopher Steel, den snyggingen... Och nu är de döda.
SLUT!
Jupp, det var den första generationen i familjen Althaea det..
Stay tuned for more!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar