söndag 13 april 2014

CCMC - Familjen Nereid - Gen. 0 - Del 7

Välkommen tillbaka till min egna utmaning Crazy Challenge Mashup Challenge! Den går ut på att man ska ta sig igenom tio generationer med tio barn i varje, som en 100 baby challenge-legacy, där varje generation representerar en färg, som en rainbowacy och arvingen väljs ut baserat på hens gener som i en perfect genetics challenge. Något ofärdiga och otydliga regler finns här.

När vi lämnade familjen Nereid hade Maira världens möhippa. Om du tror att de ska gifta sig nu så har du fel, för jag glömde bort det.

Det var ett tag sedan jag spelade med familjen Nereid, och när jag kom tillbaka var de utan dörr. Det var ju trevligt. Jag hade installerat om spelet så alla mina sims3pack-filer försvann, sedan hade jag också komprimerat mina package-filer där några av dem försvann i processen. Trevligt trevligt.

De har också en tågräls på väggen. Det var ju också trevligt.

Och så kom en tvåbent lama med ett människoansikte på halsen och gav familjen en hink med glittrande skit.

"Vad jobbar du med då?"

 "Vad tror du?"

 Jag tycker inte om tidningspojken. Varför har han en vattenskoter? Är han ens gammal nog att köra den?

Eftersom en del av den här utmaningen är att skaffa tio barn i varje generation, fast vi redan har en arvinge så adopterades en pojke. Det går snabbare att bli av med dem om de startar i en högre ålder, liksom. Den här stackaren fick namnet Neso. Han är ett vädur som tycker om kryttigt bruna grillade jordnötssmör och bananmackor som spelar fransk musik. Hans egenskaper är fiskare, fotograföga och klumpig.

Neso vill krama sin nya mamma, men det vill inte hon.

Det var just därför jag kallade honom en stackare här ovanför.

Huset byggdes ut, eller snarare upp.

Maira och Rangs sovrum flyttades upp och detta blev den andra våningen. Neso fick fyra sängar helt för sig själv!

Han fick dessutom Nereidifieras med lite gröna kläder.

Och så var det dags för tvillingarna att växa upp.

Poof.

Också Cymo. Dessa bilder är väldigt viktiga.

Cymo har egenskaperna ensamvarg, aldrig naken och, den bästa, hydrofob. Du bor på ett hus på vatten, ditt efternamn är en vattenvarelse. Och du är en hydrofob???!?!

"Min glädje för livet är så här stor" Det är bra att starta tidigt.

Tro det eller ej men Theo är också hydrofob. Men även geni och galen.

Jag är rädd för att denna unge liknar Maira så mycket. Jag tror världen har nog med bara en Maira.

"Älskling kom och hjälp mig med en sak"
"Jag kan inte det är en tjockis i vägen"
Vad som faktiskt hände i mitt spel.

 HUR MAN SÄTTER EN OTREVLIG MAMMA PÅ PLATS: slå dem medvetslös med en kudde.

 HUR MAN STRAFFAR ETT BRÅKIGT BARN: Skräm de till döds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar